• image
  • Rozstrzygnięcie konkursu
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
Previous Next

Diagnoza, terapia pedagogiczna i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

II edycja

Opis studiów

Studia podyplomowe diagnoza, terapia pedagogiczna i wczesne wspomaganie dziecka to kwalifikacyjne trzysemestralne studia podyplomowe z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem wymagającym. Przeznaczone są dla nauczycieli/wychowawców, pedagogów oraz innych osób, które posiadają wykształcenie pedagogiczne jak również dla osób zainteresowanych zdobyciem dodatkowych kwalifikacji w tym zakresie.

Ukończenie studiów podyplomowych Diagnoza, terapia pedagogiczna i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z 17 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz rozporządzeniem w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej z 17.11.2010 r., daje nauczycielom z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikacje do prowadzenia zajęć w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Umożliwia również podjęcie pracy w:

  • świetlicach terapeutycznych,
  • poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
  • placówkach opiekuńczo-wychowawczych (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapeutyczne)

Cele studiów podyplomowych

  • dostarczenie wiedzy i umiejętności z zakresu diagnozy pedagogicznej,
  • poszerzenie umiejętności w zakresie praktycznego stosowania terapii pedagogicznej
  • poszerzanie kompetencji w zakresie pracy z dzieckiem wymagającym,

Adresaci studiów podyplomowych

  • nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie
  • pedagodzy szkolni
  • inne osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej

Wymagania stawiane kandydatom na studia podyplomowe

Wykształcenie pedagogiczne


Program studiów

  • Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej i rozwojowej
  • Diagnozowanie i orzecznictwo zaburzeń rozwoju uczniów i niepowodzeń szkolnych
  • Aspekty prawne poradnictwa i pomocy pedagogicznej
  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Wybrane techniki terapeutyczne (między innymi muzykoterapia, bajkoterapia, choreoterapia, techniki relaksacji)
  • Terapia dzieci z zaburzeniami komunikacji
  • Terapia trudności w uczeniu się
  • Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dziecka
  • Wykorzystanie techniki komputerowej w terapii pedagogicznej

Organizacja studiów 

  • trzy semestry
  • system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele)
  • zjazdy średnio 2 razy w miesiącu
  • ilość godzin: 370 (w tym seminarium/projekt)

Kierownik studiów: dr Ewa Przygońska

Miejsce składania dokumentów:

Społeczna Akademia Nauk, 90-519 Łódź, ul Gdańska 121

tel. 42 664 22 50, fax 42 664 22 53

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pobierz formularz rekrutacyjny